loading...
افسون
admin بازدید : 77 سه شنبه 29 شهریور 1401 نظرات (0)

یکی از حساس ترین نقاط صورت که نه تنها در تعیین زیبایی، بلکه در سهولت تنفس شما، نقش اساسی و مهمی دارد، بینی شما است. تاثیر بینی در زیبایی، در بینی استخوانی بیشتر نمود پیدا می کند چرا که کوچکترین مشکل و انحراف در بینی استخوانی خودش را راحت تر نشان می دهد. متاسفانه تعداد قابل توجهی از بینی ها وجود دارند که به دلایل غیر استاندارد بودن مادرزادی و یا آسیب های فیزیکی، شکل خود را از دست داده اند و باعث ایجاد مشکلاتی در تنفس و یا از بین رفتن زیبایی فرد شده اند. در اینجا سوالی که ممکن است ذهنتان را درگیر کند این است که به راستی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران کیست و چگونه می توان او را پیدا کرد؟

در این مقاله قصد داریم تا با بررسی انواع مشکلات بینی استخوانی، جراحی آن ها و ویژگی های بهترین جراح بینی استخوانی در تهران، شما را با این موضوع بیشتر آشنا کنیم.

همچنین در ادامه نیز سعی می کنیم تا شما را با مراقبت های لازم برای قبل و بعد از عمل جراحی بینی استخوانی بیشتر آشنا کنیم تا دیگر هیچ نگرانی برای قبل و بعد از عمل جراحی خود نداشته باشید.

جراحی بینی استخوانی با چه اهدافی انجام می شود

بسته به اینکه فرد درخواست کننده عمل بینی استخوانی چه مشکلی داشته باشد، عمل جراحی بینی با دو هدف افزایش زیبایی و یا بهبود فرایند تنفس صورت می گیرد.

جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی (Rhinoplasty)، عمده ترین و رایج ترین علت جراحی بینی است که با ایجاد تغییر در شکل، فرم و یا اندازه بینی، آن را با دیگر اجزای صورت شما هماهنگ می کند. اما قبل از تصمیم گیری این نکته را نیز در نظر داشته باشید که بینی شما تنها عضو تعیین کننده زیبایی صورت شما نیست بنابراین نباید این تصور را داشته باشید که بهترین جراح بینی استخوانی می تواند شما را به طور کامل از فردی به فرد دیگری تغییر دهد؛ جراحی زیبایی بینی صرفا یکی از چندین عوامل تاثیرگذار در زیبایی صورت شما است.

علت دوم یا همان بهبود فرایند تنفس برای افرادی است که به دلیل داشتن نافرمی در بینی خود، نمی توانند به راحتی دیگر افراد نفس بکشند. این مشکل باعث می شود تا فرد به جای استفاده از بینی برای تنفس، از دهان خود نفس بکشد و همانطور که می دانیم تنفس بلند مدت از دهان می تواند باعث ورورد راحت تر ویروس ها و باکتری ها به داخل بدن شود و به سلامتی بدن آسیب برساند. به طور مثال وجود پلیپ در یکی یا دو سوراخ بینی یکی از این نوع بیماری ها است.

نوع تغییراتی که می توان در بینی استخوانی ایجاد کرد

بسته به درخواست شما و بررسی های انجام گرفته توسط جراح بینی استخوانی، می توان تغییرات زیر را در بینی استخوانی ایجاد کرد:

  1. تغییر در اندازه بینی: اصلی ترین دلیلی است که افراد را به سمت جراحی بینی سوق می دهد. نکته ای که در این مورد باید توجه داشته باشید این است که حتی بهترین جراح هم نمی تواند تغییرات غیر معقولی در اندازه بینی شما ایجاد کند چرا که کاهش بیش از حد اندازه بینی شما هم غیر ممکن است و هم به سلامتی شما آسیب می زند. بنابراین در مورد اینکه چه سایزی برای بینی شما مناسب است، حتما و حتما باید با جراح بینی خود مشورت کنید.
  2. تغییر در زاویه بینی: یکی از مشکلاتی که در بینی فرد، به خصوص در بینی استخوانی، به راحتی مشخص می شود، تغییر در زاویه بینی است. این مشکل هنگامی مشخص می شود که وقتی از روبه‌رو به آینه نگاه می کنید، متوجه عدم تقارن بینی خود و کشیدگی نسبی آن به سمت چپ و یا راست صورت خود می شوید.حل این مشکل توسط جراح بینی استخوانی ممکن است و معمولا بینی به طور کامل صاف و متقارن می گردد.
  3. کاهش پهنای بینی: در این روش با برداشتن مقداری از چربی های اطراف بینی می توان پهنای بینی را تا حد قابل توجهی کاهش داد.
  4. کاهش قوز بینی: در این روش، با باز کردن بینی و برداشتن بخشی از استخوان قوز بینی، می توان مشکل قوز بینی را رفع کرد تا بینی حالت تخت به خود بگیرد و زیبایی خود را بازیابد.
  5. اصلاح نوک بینی: داشتن نوک بینی افتاده و رو به پایین، به طور قطع باعث کاهش زیبایی صورت و یا حتی باعث بوجود آمدن مشکلات اجتماعی زیادی در زندگی فرد می شود. در این نوع جراحی با بالا بردن نوک بینی می توان این مشکل را نیز حل کرد. نکته ای که در این روش باید به آن توجه داشته باشید این است که میزان بالا رفتن نوک بینی بنا به نظر و توافق شما و پزشک صورت می گیرد بنابراین لازم نیست نگران این باشید که با بالا رفتن نوک بینی شما، سوراخ های بینی شما مشخص خواهد شد.
  6. تغییر و بهبود مجاری بینی: این مشکل علاوه بر کاهش زیبایی صورت، باعث بوجود آمدن مشکلات تنفسی بسیاری می شود. در جراحی این نوع بینی سعی می شود تا اندازه و حالت مجاری بینی به شکلی تبدیل شود که تنفس فرد به حالت استاندارد تبدیل شود.
  7. برداشتن پولیپ بینی: پولیپ بینی به توده نرم داخل بینی گفته می شود که معمولا از مخاط درونی خود بینی منشاء گرفته و در روند دم و بازدم فرد مشکل ایجاد می کند. این توده ها معمولا به رنگ خاکستری و یا بی رنگ در یک یا دو سوراخ بینی وجود دارند. عمل جراحی پولیپ بینی با نیمه بیهوشی نیز قابل انجام است. مدت زمان عمل جراحی پولیپ بینی تقریبا کوتاه و سریع است و مانند اکثر عمل های بینی، بیمار همان روز مرخص می شود.

ترمیم شکستگی بینی: بسته به اینکه شکستی تا چه حد و از کجای بینی باشد، پزشک باید تشخیص دهد که این شکستگی را چگونه و با چه هزینه ای می توان ترمیم کرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 7
  • بازدید سال : 154
  • بازدید کلی : 2,015