loading...
افسون
admin بازدید : 21 چهارشنبه 10 خرداد 1402 نظرات (0)

رینوپلاستی می تواند عملکرد و ظاهر بینی را بهبود بخشد. این عکس مربوط به یک بیمار واقعی است.
رینوپلاستی که معمولاً به عنوان "عمل بینی" شناخته می شود، یک گزینه محبوب برای بیمارانی است که از اندازه یا شکل بینی خود ناراضی هستند. با این حال، علاوه بر مزایای زیبایی شناخته شده این روش، جراحی بینی به گونه ای تکامل یافته است که کاربردهای بسیار متنوع تری دارد، مانند بهبود عملکرد بینی پس از آسیب یا بیماری ضربه ای یا کمک به مشکلات تنفسی که بر خواب و توانایی ورزش تأثیر می گذارد.

هدف از رینوپلاستی اصلاح بینی به ظاهر و عملکرد مورد نظر بیمار با در نظر گرفتن نوع پوست و کل ساختار صورت است. جراحان پلاستیک ما علم و هنر رینوپلاستی را با هم ترکیب می کنند تا نتایج موثر و ماندگاری به بیماران ارائه دهند.

مطلب مرتبط: بهترین جراح بینی در تهران 

حقایق سریع در مورد جراحی بینی
به طور کلی، نامزدهای جراحی بینی باید در حال رشد باشند. به عنوان مثال، رشد صورت در نوجوانان و جوانان می تواند ظاهر و عملکرد بینی را در طول زمان تحت تاثیر قرار دهد. استثناء بیماران اطفال با نقص مادرزادی صورت مانند شکاف کام است. علاوه بر این، بیماران باید از سلامت کلی خوبی برخوردار باشند و نباید سیگار بکشند زیرا سیگار کشیدن می‌تواند منجر به جریان ضعیف ضربه و افزایش خطر آسیب بافتی شود. جراحی بینی برای نوجوانانی که این عمل را درک کرده و رضایت کامل والدین دارند امکان پذیر است. در حالت ایده آل، دختران باید حداقل 15 یا 16 سال قبل از انجام عمل باشند. پسران باید حداقل 17 یا 18 سال داشته باشند. اگر با سپتوپلاستی (صاف کردن سپتوم) همراه شود، این روش می تواند نه تنها اعتماد به نفس بیمار، بلکه تنفس را نیز بهبود بخشد.

قبل از جراحی بینی، جراح باید اطمینان حاصل کند که بیمار به طور کامل این عمل و خطرات و مزایای آن را درک کرده است. در حالی که جراحی بینی یک روش بی خطر است، مهم است که جراحی توسط متخصص انجام شود. در UT Southwestern، ما از تصویربرداری سه بعدی قبل از جراحی استفاده می‌کنیم تا به بیماران نشان دهیم که چگونه بینی آنها بعد از عمل جراحی چگونه است. جراح پلاستیک می تواند مدل هایی از بینی را که قبل از جراحی به نظر می رسد در کنار ظاهر مورد انتظار بعد از جراحی چاپ کند. این یک ابزار آموزشی است و تضمینی برای نتایج نیست. با این حال، می تواند به بیماران و تیم جراحی پلاستیک کمک کند تا اهداف جراحی را بهتر بیان کنند. ما دریافته‌ایم که توانایی تجسم نتایج پیش‌بینی‌شده به بیماران کمک می‌کند تا احساس راحتی بیشتری در مورد جراحی داشته باشند. ما همچنین گزینه ای برای ارائه مدل های چاپ سه بعدی داریم که می توانند نتایج قبل و بعد را نشان دهند.


تغییر شکل بینی و صورت با جراحی بینی
دکتر بردیا امیرلک، یک جراح پلاستیک دارای گواهی هیئت مدیره در UT Southwestern، درباره نحوه استفاده جراحان پلاستیک ما از تصویربرداری و پرینت سه بعدی برای شبیه سازی ظاهر طبیعی بینی که بیماران می خواهند و چگونه جراحی بینی به تحقق این شبیه سازی کمک می کند، بحث می کند.

اگر اهداف رینوپلاستی شامل تسهیل تنفس بهتر و همچنین بهبود ظاهر باشد، این روش ممکن است شامل برداشتن قوز بینی، تغییر شکل نوک بینی، تغییر شکل یا تغییر اندازه سوراخ‌های بینی، یا افزایش یا کاهش اندازه و برآمدگی کلی بینی باشد.

جراحی بینی معمولاً 1.5 تا 3 ساعت طول می کشد و معمولاً یک عمل سرپایی است. در "رینوپلاستی بسته"، برش هایی در سوراخ های بینی ایجاد می شود - تکنیکی که توانایی محدودی برای ایجاد تغییرات دارد. در "رینوپلاستی باز" یک برش در بافت بین سوراخ‌های بینی و همچنین داخل سوراخ‌های بینی ایجاد می‌شود. این برش ها به خوبی بهبود می یابند و به سختی قابل مشاهده هستند.

اگر غضروف اضافی برای بزرگ کردن بینی نیاز باشد، اغلب از تیغه بینی بیمار گرفته می شود. در رینوپلاستی ثانویه یا اصلاحی - که برای اصلاح بدشکلی های ناشی از یک عمل قبلی انجام می شود - این غضروف ممکن است از گوش یا دنده گرفته شود، اگرچه گاهی اوقات ممکن است از غضروف جسد تایید شده نیز استفاده شود. به دلیل نیاز به غضروف و پتانسیل ایجاد اسکار، جراحی زیبایی بینی مجدد روشی دشوارتر برای انجام است، بنابراین مهم است که توسط یک جراح پلاستیک ماهر انجام شود.

رینوپلاستی مایع یا رینوپلاستی غیر جراحی، مجموعه ای از اقدامات مطب است که در حالی که بیمار بیدار است انجام می شود. فیلرهای تزریقی اسید هیالورونیک برای تغییر شکل و اندازه بینی بدون جراحی تهاجمی استفاده می شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 18
  • بازدید سال : 165
  • بازدید کلی : 2,026